W dniach 20-25 lipca w naszej parafii odbyły się Dni w Diecezji. Do naszej miejscowości przyjechała grupa z czeskich Moraw.

Goście byli  u nas pięć dni, w czasie których wraz z młodzieżą z naszej parafii spędzali czas na wspólnej zabawie i modlitwie. Nasi przyjaciele z Czech w ciągu tych kilku szczególnych dni mogli poznać nasze tradycje i kulturę, zobaczyć jak wygląda nasza gmina i nasza wiara, a my mogliśmy zobaczyć jak oni dają świadectwo wiary.

To był wspaniały czas. Razem z gośćmi z Czech w ramach dnia miłosierdzia odwiedziliśmy mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Prószkowie. Wszyscy razem wesoło śpiewaliśmy i bawiliśmy się chwaląc Pana. Zwiedziliśmy miasto, a młodzież czeska miała okazję spotkać i poznać naszą Panią Burmistrz Różę Malik, która opowiedziała nam legendy Prószkowa i okolic.

Piątkowy dzień  spędziliśmy na kajakach w Staniszczach Małych. Radości i śmiechu nie było końca. Wieczorem, aby ćwiczyć nie tylko ciało ale również i duszę, w naszym kościele odbyło się czuwanie dekanalne. Bardzo serdecznie dziękujemy za przybycie młodzieży z innych parafii oraz księżą, którzy przyjęli nasze zaproszenie.

W sobotę w ramach dnia wspólnoty nasi goście wraz z wolontariuszami spotkali się na Górze św. Anny z innymi pielgrzymami goszczącymi w całej diecezji opolskiej. Wspólnie uwielbiali Pana, a dzień zakończył się radosnym i głośnym koncertem uwielbienia w Opolu.

Niedzielę rozpoczęliśmy uroczystą Mszą św., w czasie której dziękowaliśmy za wspólnie przeżyty czas. Po południu radosną pielgrzymką odwiedziliśmy parafian Zimnic Małych, a na koniec do późnych godzin wieczornych bawiliśmy się na festynie przy sali wiejskiej.

I nagle nadszedł mało upragniony dzień – poniedziałek – dzień posłania. Młodzież z Czech musiała opuścić naszą parafię by udać się do Krakowa. Po Mszy św. wspólnie (młodzież czeska, polska i rodziny goszczące) usiedliśmy do „pożegnalnego” śniadania, aby jeszcze raz  wszyscy razem mogli poczuć niezapomniany klimat Dni w Diecezji.

Po czym udaliśmy się do Opola a tam wspólnie z innymi pielgrzymami nasi goście odjechali do Krakowa na spotkanie z Papieżem. Potokom łez nie było końca. Wszyscy ściskali się mocno na pożegnanie, planując już następne spotkanie na Morawach. Nawet niebo nie kryło smutku i w ostatni  dzień słońce schowało się za chmurami i opłakiwało wyjazd naszych nowych braci. Wierzymy, że przyjaźnie i znajomości jakie zostały zawarte w tym czasie, zostaną na zawsze, a jesienią planujemy pojechać na Morawy z rewizytą ;)

Na koniec w imieniu całego duszpasterstwa młodych pragnę podziękować wszystkim dobroczyńcom i sponsorom, którzy okazali nam tak wielkie serce i pomogli w organizacji tych dni.
 Pragniemy bardzo gorąco podziękować:
- Księdzu Proboszczowi – za możliwość organizacji tego święta w naszej parafii, jak również za wsparcie i dobre słowo kapłana,
- Pani Burmistrz Róży Malik – za przyjęcie naszego zaproszenia, potkanie z gośćmi i przybliżenie im legend i historii naszej gminy oraz pyszny obiad,
- Księdzu Wikaremu Piotrowi z Parafii w Prószkowie – za przybliżenie historii kościoła w Prószkowie i wspólną modlitwę,
- Panu Sołtysowi i Radzie Sołeckiej z Zimnic Małych – za gorące przyjęcie młodzieży w niedzielne popołudnie i przygotowanie bigosu na czwartkowe ognisko,
- Panu Joachimowi Worbs – za oprawę medialną (dziękujemy za tych 300zdjęć J),
- Panu Sołtysowi i Radzie Sołeckiej Zimnic Wielkich – za organizację festynu,
- Kołu DFK Zimnice Wielkie – za zasponsorowanie kajaków,
- Kołu Caritas – za opłacenie autobusu do Staniszcz,
- Cukierni Antek – za podarowanie drożdżówek na sobotni dzień wspólnoty
- Cukierni Margos – za podarowanie drożdżówek na piątkowy dzień – kajaki,
- Właścicielom sklepu mięsnego w Górkach – za podarowanie kiełbasy na czwartkowe ognisko,
- Piekarni Krzyś – za podarowanie chleba na poniedziałkowe śniadanie,
- Dyrekcji DPS - za umożliwienie spotkania z mieszkańcami
- Paniom opiekującym się  mieszkańcami DPS – za organizację i przebieg całego spotkania,
- Właścicielom przystani Granica – za organizację i oprawę pobytu młodych na kajakach,
- Firmie Widera – za organizację przewozu młodych na Górę św. Anny i do Opola,
- rodzinie Reinert – za ofiarowanie krzyża do różańca,
- Właścicielom Hotelu Arkas – za poczęstunek ,
- Pani kościelnej Erice Cebula oraz organiście Józefowi Wilczek ,
- Maćkowi Sawickiemu – za pomoc techniczną i nie tylko J,
- Paniom które przygotowały ciasta dla młodzieży na cały tydzień,
- Paniom w kuchni, które przygotowywały śniadanie w poniedziałek rano,
- Naszym rodzicom, którzy pomagali nam, wspierali nas i nie tylko….

Przede wszystkim pragniemy jednak podziękować rodzinom, które przyjęły młodzież. Jak mówiliśmy już na spotkaniu, to dzięki Państwa otwartości serc i drzwi czas jaki spędziliśmy razem był tak wspaniałym i radosny. Dziękujemy za pomoc i dowóz młodzieży do Prószkowa, oraz do Opola. Dziękujemy, że przychodzili Państwo wieczorami i uczestniczyli w życiu tych młodych.

Mamy nadzieję, że te dni dla Państwa jak i dla reszty parafian był czasem spędzonym blisko ludzi, ale też i Boga. Cieszymy się, że nasza parafia stała się częścią tak wielkiej społeczności i mamy nadzieję na więcej. Bóg Wam Zapłać!!!